Eefje loopt vierdaagse voor Stichting Klaartje Derks

Graag wil ik wat extra aandacht vragen voor mijn sponsoractie. 17 juli tot en met 20 juli zal ik de Nijmeegse 4daagse voor het eerst gaan lopen. Een persoonlijk doel, die ik graag wil koppelen aan mijn passie: deze mooie stichting.
In de nieuwsbrief vertel ik hier wat meer over. Via onderstaande link is het mogelijk uw sponsorbedragen in te vullen. Via Facebook houd ik jullie op de hoogte van de vorderingen.
Alvast bedankt voor jullie (financiële) steuntje in de rug tijdens de 4daagse!

​​Inschrijven sponsoractie:​

Volg mij via:

Eefje traint voor de Nijmeegse 4daagse

Nieuw e-mailadres

Wij hebben een nieuw e-mailadres!

U kunt ons bereiken via info@stichtingklaartjederks.nl

Nieuwe nieuwsbrief

De nieuwe nieuwsbrief is weer uit!

Krijg je de nieuwsbrief nog niet via de e-mail of op de deurmat? Laat het ons even weten.

Nieuwsbrief juni 2018

Categories: algemeen | Leave a comment

Palos ladies FC in nieuw tenue

De dames van Palos ladies FC zijn in een nieuw tenue gestoken. De Nederlandse shirts werden gedoneerd. De voetbalclub heeft zelf de shirts laten bedrukken met hun eigen logo.

Football Shirts

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lintje voor bestuurder Theo Lucassen

Tijdens de jaarlijkse lintjesregen is ook onze bestuurder Theo Lucassen onderscheiden. Hij is onder andere onderscheiden voor zijn jarenlange bestuurswerk voor de stichting klaartje Derks. Gefeliciteerd Theo en dank voor je inzet! We zijn trots op je!

Theo Lucassen ontvangt koninklijke onderscheiding

Follow-up jiggerprojecten

Afgelopen weken werden de scholen waar een jiggerproject uitgevoerd is opnieuw bezocht. De gezondheid van de behandelde kinderen bleek verbeterd. Een aantal studenten kreeg een aanvullende behandeling. Over een aantal weken zal er opnieuw een follow-up plaats vinden.

Jiggerproject april 2018

Nieuwsbrief december 2017

In december 2017 is de tweede er daarmee laatste nieuwsbrief van Stichting Klaartje Derks verschenen.
De nieuwsbrief is te vinden onder ‘Over de stichting > Nieuwsbrieven’

Kijk voor actueel nieuws ook eens op de Facebook pagina ‘Stichting Klaartje Derks voor Kisumu’.

Muziek in de familie

Zondagmiddag 5 november waren we present in de kerk in Langenboom, waar jaarlijks :”‘ Muziek in de Familie” plaatsvindt. Een geweldig muziekspektakel.
€ 500,- mochten we hierbij in ontvangst nemen.

Muziek in de familie

Jiggers verwijderd

Bij een check van de bibliotheek op Kisatiru Primary School werd een ander probleem gesignaleerd: jiggers! Richard en Gorden, een van onze studenten, hebben direct actie ondernomen en hebben de kinderen geholpen hun voeten jiggervrij te krijgen. In januari 2018 zal er nog een bezoek gepland worden om te controleren hoe het met de gezondheid van de kinderen gaat.

Jiggerproject Kisatiru Primary School

Categories: algemeen | Leave a comment

John en zijn zoon David gaan ervoor

Via via hoorde Richard een verhaal over een familie die het erg moeilijk had. Richard besloot de familie te bezoeken om erachter te komen wat hun verhaal is. Richard vond uit dat in 2014 de moeder van het gezin met 5 kinderen overleed. Vader John Otene twijfelde geen seconde om voor zijn 5 kinderen te zorgen, en is op zoek gegaan naar allerlei soorten baantjes en klusjes om zijn kinderen te kunnen ondersteunen. In Kenia is dit bijzonder, want het komt helaas regelmatig voor dat alleenstaande vaders hun kinderen achter laten en een nieuw leven beginnen met een andere vrouw. Het leven voor John en zijn 5 kinderen is zwaar, maar lukt het John om voor een redelijk stabiele basis te zorgen. Ondanks zijn enorme inzet, lukt het John niet om voldoende geld te verdienen dat de kinderen kinderen naar school kunnen. Na het bezoek aan de familie hebben Jessica en Richard besloten om tot actie over te gaan.  David Ochieng, het tweede kind van John, zal worden opgenomen in de groep van sponsorstudenten.

David Oching is lid van de Orongo Community. Hij is 12 jaar oud en zit in de 3e klas van Nyang’ Primary School. David heeft een kleine leerachterstand opgelopen, omdat zijn vader het schoolgeld niet meer kon betalen.

Wij wensen David heel veel plezier en succes op school!

David en zijn vader John