Over Klaartje

foto klaartje

Klaartje Derks over Kisumu

Klaartje Derks was in 1999/2000 een half jaar in Kisumu, waar zij ter afronding van haar studie biologie malaria-onderzoek heeft gedaan voor de Universiteit van Wageningen. Samen met mevrouw Pabari (Mrs. P), haar ‘hospita’, en ook een beetje haar tweede moeder, trok ze de sloppenwijken in van Kisumu om weeskinderen te voorzien van brood, pap, kleren en andere benodigdheden.

Toen al mailde ze naar ons: “Denken jullie na over fondsenwerving voor de kindertehuizen in Kisumu? Mrs. P staat garant dat het geld goed terecht komt…”

Op 23 oktober 2000, drie weken na haar afstuderen verongelukte Klaartje te Utrecht. Een grote financiële bijdrage werd geleverd bij haar begrafenis. Nog steeds komt er jaarlijks veel geld binnen en dat maakt het voor ons vanzelfsprekend om aan haar wens te (blijven) voldoen. Het helpt ons het enorme verlies te dragen en wij samen helpen weer heel veel kinderen in Kisumu en omstreken.