Stichting Klaartje Derks in Kenia benaderd

Posted by on 9 november 2016

Stichting Klaartje Derks kreeg onlangs een verzoek om financiële ondersteuning te bieden aan de Akili Girls School in Obambo. De Akili Girls School in Obambo (ongeveer 25 kilometer vanuit Kisumu)  is opgericht door verschillende mensen die in de Obunga sloppenwijk in Kisumu opgegroeid zijn.  De school startte als een bibliotheek waar de kinderen uit de buurt naar toe konden. Zo konden de kinderen leren lezen en hadden ze toegang tot informatie. Inmiddels is de bibliotheek uitgegroeid tot een school waar 27 meiden les krijgen. Sommige van hen wonen intern, omdat zij van ver komen, en anderen verblijven bij hun familie. Deze school heeft het leven van de meiden positief veranderd, daar er geen andere school in de buurt was. De school wordt gesponsord door verschillende groepen mensen. Helaas hebben zij te weinig inkomsten om hun leerkrachten te kunnen betalen. Stichting Klaartje Derks heeft de school gevraagd een officieel verzoek in te dienen, waarin de school nader omschrijft wat zij nodig hebben, zodat onze stichting een goede afweging kan maken of het de school wel of niet financieel gaat ondersteunen en in welke vorm dat dan zal zijn.

obambo-1

Jessica bij de Akili Girls School

obambo-2

De slaapzaal van de meiden