Nieuwe studenten

Posted by on 27 december 2016

De afgelopen weken is Richard, samen met Jessica, op zoek gegaan naar 4 nieuwe sponsorstudenten. Als stichting hebben we ruimte voor 10 sponsorstudenten, die we een goede start willen geven door het lagere en middelbaar onderwijs te laten afronden. Afgelopen jaar zijn een aantal oud studenten afgestudeerd en hebben we helaas afscheid moeten nemen van Joseph. Met veel trots stellen we de eerste 3 nieuwe sponsorstudenten aan jullie voor. Er is nog ruimte voor 1 nieuwe sponsorstudent die Richard en Jessica de komende weken nog zullen selecteren.

Brighton Jospeh Ochieng

brightone-1

Brighton is de zoon van Joseph. Joseph was een aantal jaar sponsorstudent van Stichting Klaartje Derks. Van Joseph hebben wij helaas eerder dit jaar afscheid moeten nemen, nadat hij plots overleed. Brighton (4 jaar) en zijn moeder Vivian hebben het moeilijk nu Joseph er niet meer is om hen bij te staan en financieel te ondersteunen. Bighton neemt het stokje van zijn vader over. Als hij net zo ijverig is als zijn vader was, wordt Brighton snel een wijs mannetje. Wij wensen Brighton heel veel succes in de kleuterklas van Ack. St. Luke’s ECDE Manyatta.

Sharon Linet Achieng

sharon-1

Sharon (16 jaar) gaat naar  het voortgezet onderwijss op de Bar Union school in Kiboswa. Sharon kennen we als de kleindochter van Tobias Kodongo. Tobias had een goede band met de familie Pabari, en heeft destijds Stichting Klaartje Derks aan de hand genomen om ons de meest schijnende situaties te laten zien op het platte land in de omgeving van Kisumu. Sharons ouders hebben onvoldoende financiele middelen om Sharon naar school te laten gaan. Om toch een kans te hebben om haar studie af te kunnen maken is zij bij haar oma gaan wonen, die Richard benaderd heeft voor sponsoring. Sharon zal ongeveer 2 jaar lang ondersteuning krijgen bij haar studie. Sharon, succes!

Edington Onyango Odera

edington-onyango

Edington is een zoon van een hardwerkende vader en moeder. Zijn vader werkt voor een Indisch bedrijfje en zijn moeder probeert haar steentje bij te dragen door tweede hands kleding te verkopen. Dit alles is onvoldoende om Edington en zijn jongere zusje beiden het voortgezet onderwijs af te laten maken. Edington zit in de vierde klas van de Kassagam Secondary School. Hij zal de komende jaren worden gesponsord door Stichting Klaartje Derks. Op deze manier is het ook voor zijn zusje mogelijk om naar school te blijven gaan. Wij wensen hem en zijn zus veel succes met het afmaken van het voortgezet onderwijs.