Jacques en Yvonne ontvangen koninklijke onderscheiding

Posted by on 24 april 2020
Jacques en Yvonne ontvangen koninklijke onderscheiding

Beste familie, en vrienden van de stichting Klaartje Derks voor Kisumu,

Vanochtend ging op de Sterrenbos de telefoon. Het was de burgemeester van Cuijk die vertelde aan onze beide ouders dat ze een lintje ontvangen voor hun inspanningen binnen de stichting Klaartje Derks. Daarmee worden ze lid in de Orde van Oranje Nassau. Bij de aanvraag zijn (naast een brief van het bestuur van de stichting) ook aanbevelingsbrieven verzonden waarin IVN Land van Cuijk en HBV Beers vertellen welke rol Yvonne en Jacques hebben gespeeld.

Natuurlijk zijn we beretrots. En is het tegelijk jammer dat we door deze coronatijd daar niet met zijn allen het glas op kunnen heffen. Hier komt op een later tijdstip wellicht nog gelegenheid voor.

Tot die tijd lijkt het ons heel leuk dat, als jullie je felicitaties over zouden willen brengen, je een kaart of brief stuurt met daarop of –in een foto en een herinnering. Dat kan een herinnering zijn aan een verblijf in Kisumu, maar ook bijvoorbeeld aan prettige samenwerking, of een ander mooi moment dat je deelde met Yvonne en/ of Jacques.
Een fotokaart maken kan gemakkelijk online, bijvoorbeeld via de website Greetz. Al deze anekdotes, herinneringen en verhalen in woord en beeld zullen de komende weken zorgen voor een extra feestelijk gevoel op de Sterrenbos 3 in Beers.

En uiteraard, in de geest van onze beider ouders, is alles goed, ook een andere vorm, of misschien voel je er om wat voor reden dan ook nu geen ruimte voor.

Hartelijke groeten,
Saskia, Thijs en Bram